Päť pedagógov môže dať päť rôznych známok
Pri hodnotení žiaka na maturite sa ľahko môže stať,
že učiteľ bude neobjektívny, hoci si to vôbec nemusí uvedomiť.
Neveríte?
Posúďte sami - tú istú situáciu môže päť rôznych
pedagógov hodnotiť piatimi rôznymi známkami!
Situácia: Žiak nesprávne opísal zadanie
(chyba vznikla nepozornosťou a nemala vplyv na charakter úlohy).
Príklad vyriešil správne, avšak netradičným spôsobom, navyše po formálnej
stránke jeho zápis nezodpovedal tomu, ktorý preberali v škole.
Hodnotenie prvého pedagóga: "Žiak spravil chybu z
nepozornosti, príklad však vyriešil správne, navyše kreatívnym
spôsobom. Známka: výborný."
Hodnotenie druhého pedagóga: "Príklad je vyriešený na
výbornú, treba však zohladniť skutočnosť, že nebolo správne
opísané zadanie. Známka: chválitebný."
Hodnotenie tretieho pedagóga: "Nesprávne opísané zadanie,
nedodržaná forma zápisu, na druhej strane, žiak sa predsa len
dopracoval k správnemu výsledku. Známka: dobrý."
Hodnotenie štvrtého pedagóga: "Žiak de facto nevypočítal
zadaný príklad. Nie je dodržaná forma a postup, ktorý zvolil, by
mu nepomohol pri inom príklade podobného typu. Je možné
zohladniť, že sa aspoň dopracoval k výsledku. Známka:
dostatočný."
Hodnotenie piateho pedagóga: "Žiak vôbec neriešil zadanú
úlohu. Známka: nedostatočný."
POZN.:
Tento text som získal z Internetu - Zdroj: Štátny pedagogický ústav; Zdroj: SME
- - - Anno: MMII may, C#
Komentár píšte na:
NoCopyright © 2002 C#